Parochiebestuur

Het parochiebestuur draagt de verantwoordelijkheid voor de inkomsten en uitgaven van de parochie en voert het beheer over de (kerk)gebouwen en andere bezittingen van de parochie, met inachtneming van de regels van het kerkelijk recht en hetgeen de bisschop hierover bepaalt. Verder adviseert het bestuur het pastoraal team over het pastorale beleid.

Het parochiebestuur bestaat uit: de voorzitter (de pastoor), en 6 vrijwilligers die allemaal een portefeuille beheren en komt minimaal 11x per jaar bijeen. Zodra er een vacature is kunnen alle parochianen zich beschikbaar stellen voor een functie binnen het parochiebestuur. De bisschop benoemt de kandidaat in zijn functie. Men aanvaardt zijn functie voor een periode van vier jaar en is daarna eenmaal herkiesbaar.

Nieuwe bestuursleden krijgen de gelegenheid om deel te nemen aan een introductiecursus.

Ook interesse om eens op bestuurlijk niveau ervaring op te doen? Neem contact op met het Secretariaat voor een oriënterend gesprek.

Bestuursleden

Voorzitter / Parochieadministrator