WELKOM OP DE WEBSITE VAN DE VIJF HEILIGEN PAROCHIE

U bent welkom voor vieringen, ontmoetingen of een gesprek met pastorale beroepskrachten en vrijwilligers.

Voor dringende pastorale hulp:

ma di wo do vr za zo

Lijfrente

PAROCHIEBIJDRAGE 2024 door middel van schenking / lijfrente

De parochiebijdrage kunt u op 2 manieren betalen, namelijk:

1. Bijdrage:
    U betaalt op vrijwillige basis een bedrag op een van de bankrekeningen van de Vijf Heiligen Parochie, waarbij het Bisdom voor het jaar 2024 een adviesbijdrage van € 160,-- heeft vastgesteld.

2. Bijdrage met fiscaal voordeel:
    U kunt jaarlijks uw bijdrage overmaken middels een overeenkomst in de vorm van een lijfrente, welke volledig in mindering kan worden gebracht op het belastbaar inkomen.
    Uw fiscaal voordeel kan zelfs oplopen tot 49%. Als minimumbijdrage wordt een jaarlijks bedrag van € 160,-- voorgesteld.

De overeenkomst met een minimale looptijd van 5 jaar is een officieel document voor de belastingdienst. Met deze overeenkomst kunt u uw giften aan de parochie aftrekken van het belastbaar inkomen zonder daarbij te worden belemmerd door reguliere fiscale beperkingen. Om kerkelijke instellingen e.a. te kunnen blijven handhaven stimuleert ook de burgerlijke overheid deze regeling.

Hiervoor gelden wel een paar spelregels, zoals:

1. De minimale termijn van schenking door de overeenkomst is vijf jaar. U kunt uw gift jaarlijks in de vorm van lijfrente schenken.
  2. Wanneer de overeenkomst tussentijds ontbonden wordt komt het belastingvoordeel met terugwerkende kracht te vervallen.
  3. Het is niet noodzakelijk om de overeenkomst te verlengen. Na de afgesproken periode kan de overeenkomst voor onbepaalde tijd automatisch stilzwijgend worden verlengd.
  4. Alle kosten verband houdende met deze schenking zijn voor rekening van de parochie.

Contact

Indien u van de bijdrage met fiscaal voordeel gebruik wenst te maken kunt u contact opnemen met:

• Made en Hooge Zwaluwe, Dhr. A. van Alphen, 06 51110400, e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
  • Terheijden, parochiekantoor, tel: 076 5931216
  • Wagenberg, parochiekantoor, tel: 076 5931236

Meer informatie over deelname lijfrente