WELKOM OP DE WEBSITE VAN DE VIJF HEILIGEN PAROCHIE

U bent welkom voor vieringen, ontmoetingen of een gesprek met pastorale beroepskrachten en vrijwilligers.

Voor dringende pastorale hulp:

ma di wo do vr za zo

Beleid collectes

Beleid met betrekking tot collectes tijdens de vieringen.

De eerste collecte schaal/mandje tijdens een viering is altijd bestemd voor de parochie.

Vastgestelde extra collectes (2e schaal/mandje) voor alle geloofsgemeenschappen:

Caritascollectes

1. Eenmaal per maand, meestal de tweede zaterdag/zondag van de maand, caritascollecte volgens een vastgelegd "bestemmingen" schema vanuit de diaconie.
  2. Op feestdagen (Kerstmis en Pasen) een extra collecte voor de parochie (t.b.v. verwarming, versiering, boekjes, etc.)
  3. Bijzondere vieringen o.a.:

- Bij uitvaart, huwelijk, jubileum is de collecte voor de parochie.
- Bij een uitvaart worden 9 misintenties gelezen, na de uitvaart de eerste 6 weken een intentie en 3 intenties door de familie vrij te bepalen.
- Carnavalsmis, oudejaarsavond viering is de extra collecte voor de parochie.

H. Communievieringen:

- Bij zowel de kennismakingsviering als bij de 1e H. Communievieringen een extra ollecte voor de parochie.

Vormselvieringen:
- Bij de voorbereidingsviering voor de vormelingen (sponsorloopviering) is de collecte sponsorgeld voor een goed doel.
- Bij de vormselviering is de collecte voor de parochie.
- Ceciliafeest (rond 22 november) extra collecte bestemd voor de koren.
- Rond de Nationale ziekendag (in september) wordt eenmaal per twee jaar een extra collecte voor de plaatselijke Zonnebloem gehouden. De opbrengst van de plaatselijke collectes wordt verdeeld over de vier afdelingen van onze parochie, op basis van het aantal gasten.
- Driekoningen, ZLTO viering. Extra collecte voor een goed doel, die wordt voorgedragen door ZLTO.

Tijdens de "weekend diensten" is het collecteren via collectebussen achter in de kerk niet toegestaan.
Collecte gelden die bestemd zijn voor goede doelen worden afgedragen aan de caritas.
De caritas zorgt voor de overschrijving naar het goede doel en de administratieve afhandeling.
Alle overige collectes worden normaal op de parochierekening gestort. Het parochie secretariaat verzorgt waar nodig de overschrijving naar de juiste bestemming.

Collectes worden altijd afgestort en nooit meegegeven aan een belanghebbende (tussen)persoon.

Indien er een verzoek komt tot een extra collecte zal het "Pastoraatgroep PIO" hierover een beslissing nemen en meedelen aan de belanghebbende.